Kermis

Ja, we kunnen weer lekker gaan zweven. We zijn vereerd de familie Haller naar Blokzijl te mogen trekken met hun Kermis. Al gauw werd er vorig jaar gretig gebruik van gemaakt.

De familie heeft een hele bijzonder molen in zijn bezit en alleen dat is al een bezichtiging waard.

De 20-delige molen is de enige zweefmolen in Nederland welke de mooiste ronde vorm van alle zweefmolens heeft. De molen heeft in plaats van 16 delen (een deel is een vak in de kap van een zweefmolen) 20 delen. Doordat er dus 4 delen meer zitten in de molen krijgt de molen een rondere vorm dan alle andere molens.

Dit jaar niet op het parkeerterrein bij M.F.C. De Ploats, maar bij de voordeur van de Ploats! Dit zal wederom veranderen in een gezellige plek met een zweefmolen voor de groten, maar ook een draaimolen voor onze allerkleinsten. We kunnen er alvast weer naar uitkijken. De kermis zal gedurende het gehele feest geopend zijn. Namens de familie Haller graag tot ziens voor een rondje…

Feestvierdaagse 15 juni t/m 18 juni

De programmering voor het de jaarlijkse feestvierdaagse is rond. Stichting de Stad Blokzijl is er wederom in geslaagd om een gevarieerd en vernieuwend programma in elkaar te zetten voor de gehele bevolking en daarbij zijn de gasten natuurlijk ook altijd zeer welkom.

De familie Haller zal ons ook dit jaar weer komen vergezellen met hun Kermis welke naast de Ploats zal worden opgezet. Alweer 6 jaar maken zij het feest compleet met hun prachtige zweefmolen en verdere attracties. In het programmaboekje welke een week voor het feest wordt uitgegeven zullen zij verder aan het woord komen en tevens zal dan ook uitgebreid het feestprogramma van deze vier dagen aan bod komen.

Donderdag 15 juni zal de feestvierdaagse van start gaan met een bingoavond. Een ouderwets avondje gezelligheid, laat u verrassen.

De vrijdag staat overdag als vanouds in het teken van de kinderen van Blokzijl. De jongste kinderen worden in de ochtend getrakteerd op een leuk feestje. De kinderen vanaf groep 5 tot en met 8 van de basisscholen strijden in de middag in “onze eigen” zandbak bij de Ploats.

Op de vrijdagavond het stratenvolleybaltoernooi. Diverse straten of wijken van Blokzijl zijn opgeroepen om een team te gaan vormen om zo een gezellig avondje met elkaar te gaan volleyballen. Tot in de finale zal er weer fel worden gestreden wie zich de kampioen van 2017 mag noemen.

Zaterdag 17 juni staan in de ochtend de ouderen van Blokzijl centraal. Met een gelegenheidskoor van diverse mensen uit de vele koren die Blokzijl rijks is, aangevuld met diverse andere inwoners worden zij getrakteerd op een heerlijke zangochtend in de Vierhoek. Op de zaterdagmiddag vindt de zeskamp plaats rond de Havenkolk.  Een hele leuke en avontuurlijke strijd tussen de teams.

De traditionele Blokzieliger avond staat al sinds jaren geprogrammeerd op de zaterdagavond en zijn er diverse talenten uit Blokzijl die zich in hun favoriete artiest laten veranderen. Dat bracht ons op een idee: Blokzijl Live! De hele avond wordt gevuld door acts van artiesten uit Blokzijl, ondersteund door een professionele band. U bent gegarandeerd van een leuke en verrassende avond.

De afsluitende dag zondag 18 juni  wordt een familie dag. Dit met de kinderplaybackshow en aansluitend een bbq. De familie Haller maakt hun laatste rondjes met de Kermis. Kortom weer een leuk en gevarieerd programma deze feestvierdaagse waar natuurlijk iedereen van harte welkom is.

Donderdag avond 15 juni  : Bingo avond!

We openen de feestweek met een gezellige en feestelijke Bingo avond. Wij hebben verrassende bingo rondes voor u bedacht!

De eerste twee rondes zijn speciaal voor de jeugd.

Daarnaast zijn er 10 rondes.

De bingo avond is een gezellige familie avond voor jong en oud. U kunt mooie prijzen winnen met dank aan onze sponsoren. Per ronde kunt u 1 of meerdere bingokaarten kopen voor maar  €2,- !

Entree is gratis. De zaal is open vanaf 19:00, om 19:30 uur starten wij met de bingo.

Tot dan!

Meer artikelen...